Interviews/Articles

Interviews and Articles by Andreas Mouzakitis (AnMo)

Andreas Mouzakitis interview by Michalis Limnios - Blues.gr - July 30, 2015
Avant-garde Greek artist Andreas Mouzakitis talks about counterculture and counter-tradition of music and art


"Consciously or unconsciously, Rock 'n' Roll is a revolutionary movement. It carries the message of the beatniks, hippies, feminism, sexual liberation... Despite its transformation to a commercialized form, it still carries its revolutionary ideas and expresses comparable trends of next generations."

Read full interview on Blues.gr >>>
Διαβάστε τη συνέντευξη στα Ελληνικά >>>





(We apologize for the inconvenience, but the following texts are not yet translated in English).

Στη σκιά του Dubai – Η ανάπλαση του Ελληνικού


Η αφορμή για να γραφτεί αυτό το άρθρο ήταν το βίντεο της LAMDA Development HELLINIKON PROJECT: A new era - A new living standard που στην ελληνική μετάφραση του τίτλου προστίθεται το "...για την Ελλάδα" αποκαλύπτοντας από την αρχή τις προπογανδιστικές του προθέσεις (ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Μια νέα εποχή για την Ελλάδα - Ένας νέος τρόπος να ζεις)...








Ο Ανδρέας Μουζακίτης στο ATHENS voice

Η κρίση που βιώνουμε αποτελεί έκπληξη μόνο για όσους επιθυμούν να αυταπατώνται. Είναι το αποτέλεσμα μιας γενικευμένης πλέον ανθρώπινης νοοτροπίας. Έχει προαναγγελθεί από επιστήμονες, διανοούμενους, και καλλιτέχνες - που δε χρησιμοποιούν τις ικανότητες και τα ταλέντα τους αποκλειστικά για την κοινωνική τους επιτυχία. Δεν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις πως αυτή η κατάσταση μπορεί εύκολα να αντιστραφεί. Ειρωνεία! Όλα αυτά φαίνεται πως θα συμβούν στην εποχή της μεγαλύτερης αφθονίας στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η περίπτωση της Ελλάδας, με όλες τις ιδιαιτερότητές της, δεν είναι παρά ένα ακόμη σύμπτωμα αυτού του παγκόσμιου αδιεξόδου. Σε αυτές τις συνθήκες, ο καλλιτέχνης καλείται αφενός να επιβιώσει, παρά τις οικονομικές δυσχέρειες και το διοικητικό παραλογισμό, και αφετέρου να συνεχίσει να παράγει έργα και ιδέες.

Αυτές οι συνθήκες όμως είναι που κάνουν τις δημιουργικές προσπάθειες άκρως απαραίτητες, γιατί οι αναγκαίες προτάσεις στη δεδομένη ιστορική συγκυρία δεν νομίζω πως θα προέλθουν από τις στρατηγικές τακτικές της πατροπαράδοτης συνταγής: «Νίκη – Ήττα», αλλά από καινοτόμα παραδείγματα της διαδικασίας: «Δημιουργώ – Μοιράζομαι», που αποτελεί, κατά τη γνώμη μου, βασική προϋπόθεση της υγιούς τέχνης.




ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΑΝΤΡΕΑ ΜΟΥΖΑΚΙΤΗ στον Ν. Ζάππα
γιά το
"ATHENS INTERVIEW".



ΕΡ. Τα τελευταία χρόνια η ανθρωπότητα και ιδιαίτερα οι κοινωνίες της Δύσης, φαίνεται να οδηγούνται σε όλο και περισσότερα ασφυκτικά αδιέξοδα. Η επιβίωση του ατόμου, ελευθερίες υπό αναθεώρηση, δικαιώματα και κοινωνικά κεκτημένα υπό αμφισβήτηση, είναι ίσως τα βασικότερα.
Ποια είναι η γνώμη σας για αυτήν την κατάσταση και που πιστεύετε εσείς ότι βρίσκονται τα αίτια δημιουργίας αυτών των αδιεξόδων;


ΑΠ. Η έκφραση «Τα τελευταία χρόνια...» έχει διαφορετικό περιεχόμενο στη ζωή και το μυαλό διαφορετικών ανθρώπων. Για κάποιους η κρίση που περιγράφεις άρχισε όταν έπαψαν να μπορούν να πληρώνουν τη δόση του δάνειού τους, για άλλους όταν έπαψαν να βρίσκουν θέση parking ή διαλύθηκε ο γάμος τους και για άλλους από τότε που χρειάζεται μια περιουσία για να είσαι ένα «τίποτα» στη βραδινή σου έξοδο. Κάποιοι, είμαι σίγουρος, την πληροφορήθηκαν από την τηλεόραση και κάποιοι άλλοι τη βλέπουν να υπάρχει και να διογκώνεται από δεκαετίες. Διάβασα για το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου σε κάποιο βιβλίο στα τέλη της δεκαετίας το ’70 και βέβαια, όπου το ανάφερα τότε, θεωρήθηκε επιστημονική φαντασία. Σκέψου τη μοναξιά του δυστυχή Aldous Huxley που έγραψε το Θαυμαστό Καινούριο Κόσμο στα 1932!
Είναι γεγονός πως κανένα μέγεθος και καμία ποσότητα δεν είναι δυνατόν να αυξάνεται ή να ελαττώνεται επ’ άπειρον. Υπάρχει ένα σημείο όπου η περαιτέρω ποσοτική μεταβολή επιφέρει ποιοτικές αλλαγές. Έχουμε πολλές ενδείξεις πως στην εποχή μας περισσότερα από ένα τέτοια μεγέθη και ποσότητες πλησιάζουν ή έχουν ήδη φτάσει στις κρίσιμες μάζες του κορεσμού τους, γεγονός που μοιραία δημιουργεί κρίσεις, συγκρούσεις και αποσταθεροποίηση. Ας αναφέρουμε ενδεικτικά τον υπερπληθυσμό, την υπερεκμετάλλευση των φυσικών πόρων, το ενεργειακό, τη ρύπανση, την υπέρβαση των ανθρώπινων ψυχικών και σωματικών αντοχών...
Ο προσδιορισμός των αιτίων...; Αυτό είναι, κατά την άποψή μου, θέμα φιλοσοφικής τοποθέτησης. Οι υποστηρικτές της «ελεύθερης βούλησης» θα τα ανακαλύψουν στην ανθρώπινη συμπεριφορά , οι «αιτιοκράτες» θα θεωρήσουν την κατάσταση νομοτελειακή και αναπόφευκτη, η «θεοκρατία» θα κινηθεί ανάμεσα στην «τιμωρία» και τη «δοκιμασία» κ.ο.κ. Πρόκειται για ένα ιστορικό γεγονός που ο καθένας θα το αντιμετωπίσει ανάλογα με το ποιόν του και τις ιδιαίτερες συνθήκες που θα βρεθεί.

Συνέχεια >>>



''ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ FUKUSHIMA''
Άρθρο του ΑΝΤΡΕΑ ΜΟΥΖΑΚΙΤΗ
γιά το περιοδικό
"ATHENS INTERVIEW".



Fukushima αγάπη μου!

Εικοσιπέντε χρόνια μετά το καταστροφικό ατύχημα στο «...κακοσυντηρημένο, αφερέγγυο, ύποπτο σοβιετικό...» πυρηνικό εγοστάσιο του Chernobyl στην Ουκρανία (1986), η τραγωδία στο υ π ε ρ σ ύ γ χ ρ ο ν ο αδελφάκι του στη Fukushima της Ιαπωνίας μετά το σεισμό των 9 ρίχτερ και το τσουνάμι που τον ακολούθησε, έρχεται να μας ξυπνήσει από το γλυκό όνειρο της ασφαλούς υψηλής τεχνολογίας που την απολαμβάνουμε σαν σε διαφήμιση, χαλαροί στα living room μας. Το παραισθησιογόνο σενάριο που θέτει σαν μόνη προϋπόθεση για μια ζωή γεμάτη με ηλεκτρικές συσκευές, μηχανήματα και αυτοματισμούς, την ύπαρξη χρημάτων για την αγορά τους και την εξόφληση του λογαριασμού του ηλεκτρικού ρεύματος, αρχίζει να φαίνεται ουτοπικό.

Είναι σαφές πως η καταστροφικότητα των φυσικών φαινομένων και των ατυχημάτων δεν είναι ανάλογη μόνο του μεγέθους των, αλλά και του μεγέθους και της ποιότητας των τεχνολογικών εγκαταστάσεων που θα συναντήσουν στο πέρασμά τους. Ο αριθμός και η έκταση των υποδομών που είναι πλέον αναγκαίες για την ομαλή λειτουργία της ανθρώπινης κοινωνίας έχουν αυξηθεί υπερβολικά. Απαιτούνται τεράστιες ποσότητες ενέργειας και πρώτων υλών και αναρίθμητες εργατώρες τόσο για την κατασκευή τους όσο και για τη συντήρησή τους, διαψεύδοντας τις υποσχέσεις τους για μια διαβίωση ευκολότερη, με λιγότερο μόχθο. Το άγχος και το υπερφορτωμένο ωράριο του σύγχρονου τρόπου ζωής το επιβεβαιώνουν. Ταυτόχρονα, η πολυπλοκότητα αυτών των κατασκευών τις κάνει ιδιαίτερα ευάλωτες στα τεχνικά και φυσικά απρόοπτα, ενώ τα δομικά και λειτουργικά συστατικά τους (χημεία, ραδιενέργεια, ρύποι) τις καθιστούν άκρως επικίνδυνες για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία. Οι απαιτήσεις μας για διαρκώς περισσότερη ενέργεια και πιο εξελιγμένες τεχνολογίες καθώς και η βουλιμία μας για οικονομικά οφέλη, μας έχουν κάνει ανησυχητικά ριψοκίνδυνους.

Τελικά το πρόβλημα, εκτός από τεχνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό καταλήγει να είναι και βαθειά ψυχικό. Το τελευταίο προκύπτει σαν συνέπεια της εξάρτησής μας από τα τεχνολογικά μέσα που χρησιμοποιούμε, όχι μόνο για τις πρακτικές μας ανάγκες, αλλά και για την υποστήριξη της κοινωνικής μας ταυτότητας, ακόμα και για τον υπαρξιακό μας αυτοπροσδιορισμό. Εύκολα διαπιστώνουμε πως κάθε νέα τεχνολογία που αποκτούμε μετατρέπεται αυτόματα σε έναν παράγοντα χωρίς τον οποίο δεν μπορούμε πλέον να επιβιώσουμε, αλλά και χωρίς τον οποίο δεν γινόμαστε κοινωνικά αποδεκτοί, γεγονός που επηρεάζει καθοριστικά και την αυτοεκτίμησή μας. Κάθε διευκόλυνση μεταμορφώνεται σε μιαν εξάρτηση, σε μιαν αναπηρία, που προσπαθούμε στη συνέχεια να ικανοποιήσουμε με κάθε κόστος.

Είμαστε, όλο και περισσότερο, αυτά που έχουμε! Ο άνθρωπος, αντί για κυρίαρχος του ΕΙΝΑΙ, εξελίσσεται σε τοξικομανή του ΕΧΩ!



ΑΡΘΡΑ στο e-mobiles

ΙΝΤΕΡΝΕΤ
Κινητό Τηλέφωνο, Κινητό Ίντερνετ και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Kαφενείο το "Facebook"
Κινητό Τηλέφωνο/Ίντερνετ ή Τί κοινό έχουν οι Έλληνες με τους Κινέζους
Παγκόσμιος Πόλεμος στο Διαδίκτυο
Διαδίκτυο και Παγκόσμιος Ιστός: Άσπρο, Μαύρο και Γκρίζες Ζώνες
ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ
Φθηνό ή ακριβό Smartphone - Tablet
Κινητή Τηλεφωνία: Όταν μιλούν οι αριθμοί
Κινητό Τηλέφωνο και Οδήγηση: Επικινδυνότητα, Νόμος και Παρανομία
Κινητό Τηλέφωνο: Κέρδος και Κόστος
Black Screen of Death – Η Μαύρη Οθόνη του Θανάτου